/* ----------------------------------------------- */

vrijdag, januari 09, 2009

vanf de minilptop

Zoals er al staat vanaf de minilaptop, een asus eeepc4g.
Het is niet echt een pretje moet ik zeggen.
Met een vrij klein toetsenbord waar knoppen op zitten die vrij hardhandig aangeslagen moeten worden is het typen niet echt een pretje. voorl de letter A doet het op de een of andere manier virj slecht in de snelligheid.

De laptop zelf is vrij compact met een 7inch schermpje, op zich wel aardig, draaiende in een resolutie van 480*800, dus met het bijgeleverde openoffice valt nog wel redelijk te werken.
Internetten daarentegen hangt van de pagina´s af die je wilt bezoeken.
Google en altavista lukken wel aardig, en menig rustige pagina gaat ook prima, maar probeer maar niet je hotmail te checken of en pagina vol met frames, want dat gaat je geheid irritatie opleveren. De resolutie is simpelweg te klein om alles fatoenlijk weer te geven.

De bijgeleverde software is niet superveel; openoffice, een mediaplayer, photoviewer en wat wetenschappelijke software. ontspanninggames zitten er ook bij en tevens een veredelde paint onder de naam Tux Paint.
Jawel, alles draait onder linux. op zich niet zon groot probleem omdt linux gelukkig veel open software kent die op hun systeem draait, waaronder dus ook goede software zoals openoffice.

dus met deze wetenschap ging ik het internet op zoek naar software voor linux. gezien ik een multimedia artiest ben heb ik een bezoekje aan blender.com gebracht en daar de linux distributie gedownloadt, en via zoeken een simpel pixelartprogramma gedownloadt.
Alles mooi op mijn usb gezet, en toen kwam ik er dus achter dat er helemaal geen ene mallemoer draait vanaf dit apparaat...
Installeren doet het al evenmin.
Beetje jammer, want blijkbaar zit ik dus vast aan de megeleverde software, daar word je niet echt vrolijk van als multimedia artiest.
Je zou toch verwachten dat je op een apparaat met slechts 1,5 gig vrije ruimte wel vanf een ubstickie een programmaatje zou mogen draaien.
Blijkbar denken ze daar bij asus anders over.

Laatste poging gedaan om uit te zoeken over die mogelijkheid, dus ik dacht ik breng een bezoekje aan de asus website.
Eenmaal aangekomen op een zeer gelikte site word er niks over uitbreiding van software gezegd, of zelfs software om te kopen.

Rest mij dus vrij weinig te doen dan mijn beklg online te gooien hier op blogger.

Tot de volgende keer,dan wellicht wel vanaf mijn telefoon met meer funtionele software dan uberhaupt van dit onding afkomt.

p.s. de minilptop is te koop voor EURO 200,-
mail naar colorznatalius@hotmail.com